magnez
Dieta

Jak objawia się niedobór magnezu?

Niedobór magnezu może dotknąć każdego z nas. Współczesny tryb życia, codzienne zabieganie i stres zdecydowanie temu sprzyjają. Tymczasem magnez stanowi jeden z najważniejszych pierwiastków w naszym organizmie. Jak rozpoznać jego niedobór? Jak sobie poradzić z tym problemem? Na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Dlaczego magnez jest taki ważny?

Magnez o kluczowy pierwiastek w naszym organizmie. Bierze udział w wielu istotnych procesach biochemicznych, które decydują o prawidłowym funkcjonowaniu niemal wszystkich układów, w tym hormonalnego, pokarmowego, sercowo-naczyniowego i kostno-stawowego. Magnez pozytywnie wpływa też na pracę mózgu. Należy zatem o nim pamiętać i od razu reagować na wszelkie objawy niedoboru. Te mogą być czasem mylące i zwiastować zupełnie inne choroby. Właśnie dlatego dla prawidłowego rozpoznania dolegliwości konieczne jest wykonanie kompletu badań. Zanim zatem sięgnie się po suplementy diety z magnezem, niezbędna jest wizyta u lekarza – przynajmniej lekarza rodzinnego.

Jak rozpoznać niedobór magnezu?

Występowanie poniżej wymienionych objawów może wskazywać na niedobór magnezu:  nerwowość, drażliwość, wahania nastroju, łagodny lęk, niepokój, przejściowe uczucie zmęczenia, ospałość, zaburzenia snu o niewielkim nasileniu, objawy lęku, takie jak skurcze przewodu pokarmowego lub kołatanie serca (bez zaburzeń serca), skurcze mięśni, mrowienie, drganie powiek. Wszystkie te symptomy mogą być też objawami innych chorób, dlatego warto zwrócić uwagę na ich charakter, a przede wszystkim długość trwania. Z czasem może pojawić się również drętwienie i mrowienie kończyn, a także wahania nastroju. W zaawansowanym stadium i w ekstremalnych przypadkach dochodzi natomiast do skurczów naczyń wieńcowych i arytmii serca. Te ostatnie objawy są alarmujące i wskazują, że należy działać szybko. Przedłużający się stan niedoboru magnezu znacząco zwiększa ryzyko nadciśnienia, chorób serca, cukrzycy typu 2, a także osteoporozy. Dodatkowo negatywnie wpływa to na pracę mózgu oraz gęstość kości.

Jaki magnez warto stosować?

Uzupełniając magnez w organizmie warto przede wszystkim zmienić dietę. Produkty bogate w magnez to w szczególności orzechy, szpinak, czarna fasola, chleb pełnoziarnisty, jogurt naturalny. Dodatkowo warto sięgnąć po ziemniaki, ryż, awokado, banany, ryby oraz wołowinę. Poza tym można zastosować produkty lecznicze, takie jak np. https://www.biofarm.pl/nasze-produkty/leki-bez-recepty/magnefar-b6-forte jeżeli zwiększenie podaży magnezu nie jest możliwe przy zastosowaniu prawidłowej diety. Polecamy chociażby leki Magnefar B6 Bio oraz Magnefar B6 Forte. To preparaty zawierające jony magnezowe oraz chlorowodorek pirydoksyny (witaminę B6). Ich regularne stosowanie wspomaga organizm i pozwala na uzupełnienie niedoboru magnezu.

Dodaj komentarz