aktywność fizyczna
Porady

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie ogólne

Aktywność fizyczna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia fizycznego, ale też psychicznego. Pomaga zapobiegać chorobom cywilizacyjnym, podnosi poziom szczęścia i niweluje skutki przewlekłego stresu. Sprawdź, jak możesz poprawić swoją jakość życia, ruszając się co najmniej 30 minut dziennie.

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie

Aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia. Ruch wpływa na wszystko – nie tylko na masę ciała i odchudzanie. Co najmniej 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie istotnie poprawia jakość życia. W jaki sposób?

Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie:

  • Zmniejsza ryzyko chorób przewlekłych.
  • Wspomaga kontrolę masy ciała.
  • Redukuje dolegliwości bólowe.
  • Wpływa pozytywnie na stan mięśni i kości.
  • Pomaga minimalizować skutki przewlekłego stresu.
  • Poprawia jakość snu.
  • Podnosi poziom energii.
  • Poprawia nastrój i zwiększa poczucie szczęścia.
  • Zmniejsza ryzyko depresji i niepokoju.

Aktywność fizyczna a choroby przewlekłe

Osoby aktywne fizycznie mają mniejsze ryzyko chorób układu krążenia, miażdżycy i ataku serca. Są mniej narażone na nadciśnienie tętnicze, ponieważ sport obniża częstość skurczów serca. Aktywność fizyczna zwiększa też wrażliwość komórek ciała na insulinę, co sprawia, że gospodarka węglowodanami jest bardziej efektywna, a skoki glukozy po posiłku i wydzielanie insuliny – mniejsze. To wszystko prowadzi do redukowania ryzyka cukrzycy typu 2.

Aktywność fizyczna a zdrowszy umysł

Zdrowie to nie tylko ciało, ale też umysł. W obecnych czasach wszyscy odczuwamy skutki przewlekłego stresu na organizm, czasem nawet nie zdając sobie sprawy, jak bardzo kondycja umysłowa i fizyczna wpływają na siebie nawzajem. Dokucza ci napięcie barków? Zaciskanie zębów? Szumy w uszach? Sprawdź osteopatę z Vertebra Fizjoterapia. Połączenie fizjoterapii z regularną aktywnością fizyczną poprawia jakość snu, zmniejsza niepokój, poprawia nastrój i pomaga walczyć ze skutkami stresu.

Aktywność fizyczna a stan mięśni i kości

Mięśnie, stawy i kości bez treningu „starzeją się” szybciej. Umiarkowana aktywność fizyczna spowalnia zmniejszanie się gęstości kości z wiekiem, redukuje ryzyko upadków i bardzo powszechnego wśród osób starszych złamania miednicy. Połączenie ćwiczeń aerobowych z siłowymi zmniejsza częstość występowania chorób reumatycznych i wzmacnia mięśnie.

Jak zwiększyć codzienną aktywność fizyczną?

30 minut szybkiego spaceru na początek wystarczy. Wysiądź z autobusu 2 przystanki wcześniej i pójdź do domu lub pracy na piechotę, wchodź po schodach, na zakupy chodź pieszo, zrób trening jogi w domu. Możliwości jest wiele. Jeśli jednak nie jesteś w stanie ruszać się wystarczająco dużo, a dokuczają ci bóle mięśni, kręgosłupa, czy bóle i zawroty głowy, poszukaj doświadczonego fizjoterapeuty-osteopaty. Specjalista jest w stanie rozwiązać wiele twoich problemów.

Dodaj komentarz