fotografia przemysłowa
Porady

Fotografia dla firm w kadrach fotografii przemysłowej

W procesie funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa przychodzi czas, gdy jest ono gotowe do dalszej ekspansji. Po okresie wsobnym, przygotowawczym, czas na silne wejście na rynek. Ten schemat dotyczy też organizacji, które już mocno “stoją na nogach”, ale które również muszą przypominać o swoim istnieniu. I wcale nie dotyczy to tylko tych organizacji, które mają krótką drogę do odbiorcy. Promocja swojej oferty dotyczy wszystkich, zarówno przedsiębiorstwa wykonujące i oferujące gotowe produkty jak i te, które są tylko kooperantami. Upowszechnianie oferty kieruje się najczęściej do masowego odbiorcy ale równie ważne jest zaistnienie w koszyku kontaktu jako producent niszowy, twórca podzespołów, dostawca fragmentu usługi.

Fotografia przemysłowa w promocji produktów i usług

Usługa fotografii przemysłowej skierowana jest do tych wszystkich organizacji, które projektują swoje materiały promocyjne nie tylko z nośnymi hasłami i gotowymi produktami,  ale pragną pokazać na niej procesy produkcyjne. Dlaczego? Ponieważ odbiorca produktu czy usługi dzięki niej może poznać cykl produkcyjny, wnętrze obiektu przemysłowego, ludzi wykonujących swoją pracę. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ fotografia industrialna dostarcza mnóstwa informacji stronie zainteresowanej. Pokazuje wygląd przestrzeni produkcyjnej, umożliwia zapoznanie się z urządzeniami, narzędziami, przyrządami etc. jakie w danej firmie wykorzystuje się w cyklach produkcyjnych. Jednocześnie umożliwia poznanie jednej niesłychanie istotnej cechy: standardów produkcyjnych, wykonawczych, logistycznych etc, jakie zastosowane są w danej firmie.

Fotografia dla firm

Katowice to przykład jednego z najbardziej zindustrializowanych miast kraju, bogatego w mniejsze i większe przedsiębiorstwa, w dużej części związane z przemysłem wydobywczym. Pokazanie tego rodzaju działalności to nie lada wyzwanie. Fotograf zajmujący się fotografią industrialną w takim środowisku musi wykazać się najwyższym kunsztem. Każdy kadr powinien być dokładnie przemyślany i zaaranżowany. Materiały promocyjne bazujące na fotografii przemysłowej powinny w takim samym stopniu zachęcać do współpracy czy zakupu jak najbardziej sielankowa scenka rodzajowa. Kadry fotografii powinny emanować optymizmem, pokazywać najtrudniejsze cykle produkcyjne w sposób artystyczny, sięgać do zaaranżowanych scen obserwujących pracowników zaangażowanych w swoją pracę. Tylko wtedy tego rodzaju fotografia spełni swoje zadania promocyjne, pozwoli na wdrożenie działalności marketingowej, sprzedażowej i wizerunkowej.

Dodaj komentarz